Blog

Key Account Manager

Candidatul ideal

  • educație: de preferat studii superioare
  • experiență în domeniul așchierii metalului (strunjire, frezare sau tehnologie)
  • cunoașterea sculelor aschietoare
  • competență în alegerea sculelor și o vastă experiență tehnologică
  • abilități de bază în domeniul calculatoarelor (Word, Excel, email)
  • permis de conducere de categoria B
  • bune ablități de comunicare
  • orientare spre rezultate și succes
  • bune abilități de rezolvare a problemelor și de gestionare a conflictelor
  • creativitate și inițiativă
  • deschidere și dorința de a învăța
  • loialitate, capacitate de munca în echipă și adaptabilitate
  • competențe lingvistice: engleză (cel putin nivel mediu)
  • experiența in vânzari nu este necesară


Descrierea jobului

  • menține constant contactul cu clienții (in special clientii strategici) din zona de interes (Bucuresti/Pitesti sau Brasov/Sibiu)
  • oferă clienților valoare adaugată prin consultanță tehnologică și de produs
  • întretine si dezvoltă în permanență zona de vânzări arondată (atragerea de noi clienti)
  • comercializează gama de scule așchietoare (plăcuțe, scule monobloc, scule speciale, soluții complete)
  • atinge planurile de vânzări stabilite de comun acord
  • îndeplinește sarcinile administrative zilnice și lunare, în mod complet si constant

Apply


Attach your CV:

I agree with the processing of my personal data.



Read More

Back Office Assistant

Our client, an important French manufacturer of aluminum windows, is looking for Back Office Assistant, fluent in French.

Responsibilities

  • ensures the appropriate level of sales/service through direct contact with customers
  • is responsible for the correct execution of contracts and agreements with clients in his/her portfolio
  • draws up the delivery documents
  • provides technical and commercial advice
  • knows very well the characteristics of the products


Requirements

  • approx. 2 years of experience in a commercial position (sales, back-office, etc.)
  • advanced French language proficiency
  • ability to understand the business in order to assist customers
  • very good communication skills
  • customer-oriented and focused on win-win situations
  • technical skills are a plus
  • knowledge of SAP or another ERP system is a plus
  • deals very well with the responsibility of making his decisions
  • ability to focus, even on repetitive tasks
  • ability to work well under pressure

Apply


Attach your CV:

I agree with the processing of my personal data.



Read More

Area Sales Representative

Responsibilities

  • ensures the appropriate level of sales through direct contact with customers
  • is responsible for the correct execution of contracts and agreements with clients in his/her portfolio
  • provides technical and commercial advice
  • knows very well the characteristics of the products
  • maintains existing business
  • extends sales to existing customers and finds new customers
  • finds opportunities for existing products in new market segments


Requirements

  • approx. 2 years of experience in a commercial position (sales, back-office, etc.)
  • proficiency in English
  • ability to understand the business in order to assist customers
  • very good communication skills
  • customer-oriented and focused on win-win situations
  • technical skills are a plus
  • deals very well with the responsibility of making his/her decisions
  • willingness to travel

Apply


Attach your CV:

I agree with the processing of my personal data.



Read More